27 iunie 2009

Panză carbonizată (charred cloth) pentru amnarul clasic

Astazi m-am întâlnit cu Iron (de pe bushcraft.ro) și mi-a dat amnarul pe care mi la făcut împreună cu o pungă cu silex (flint). Imediat ce am ajuns acasa mi-am tăiat cracii la niște blugi vechi și am făcut niște pânză carbonizată.


Pentru cei care vor sa încerce acasă, trebuie de știut că pânza trebuie să fie bumbac 100%. Procesul durează cam jumătate de oră. Nu umpleți cutia până la refuz. Lăsați spații între suluri ca să circule aerul cald între ele. Daca le înghesuiți veți avea zone necarbonizate.

Spor! :)

7 comentarii:

  1. Fumul care iese pe gaura capacului, atunci cand cutia de cafea este pe foc, miroase urat?
    Te intreb asta deoarece as vrea si eu sa imi fac panza carbonizata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am uitat sa precizez ca vreau sa o fac pe aragazul din bucatarie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte util, mersi.
    Am acelaș model de Primus, dar mi s-a înegrit de la niște mâncare și nu știu cu ce să îl curăț fără să intre detergent în orificiile prin care iese focul. Ceva idei ?

    RăspundețiȘtergere
  4. @ducarazvan
    Miroase urat. Nu te sfatuiesc. Vezi cand mai mergi la tara, fa un foculet afara si rezolvi.

    @observator
    Din pacate nu stiu ce sfat sa-ti dau :) Nu stiu cum se curata arzatorul.

    RăspundețiȘtergere
  5. @ducarazvan
    Dupa ce am facut cateva experimente afara, am ajuns la concluzia ca daca vrei poti sa folosesti aragazul. Scapi de miros usor daca procedezi cum am facut eu. ;) [ http://ciprian-muntean.blogspot.com/2009/09/char-cloth-panza-carbonizata-inside.html ]

    RăspundețiȘtergere
  6. Arzatorul se curata cu nisip si o carpa. Ulterior nisipul va curge. Carpa putin umeda.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu am incercat si cu panza de canepa si functioneaza cu amnarul de magneziu (feroceum rod);cu amnar clasic nu am incercat pt ca nu am unul

    RăspundețiȘtergere

Orice link care duce spre vanzare de produse va fi considerat spam. Multumesc pentru vizita si lectura placuta in continuare.